FAQ

FAQ – NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA

Prosimy o zadawanie pytań, każde z nich umożliwia nam podwyższenie standardu obsługi Państwa. Jeżeli na tej stronie nie znajdziecie Państwo odpowiedzi na swoje pytanie, prosimy o mail na adres: faq@tasctechnology.com.pl

Czego oprócz rejestratora Active Guard potrzebuję do rozpoczęcia pracy?

Aby rozpocząć wykorzystywanie systemu, potrzebny jest komputer z systemem Windows XP, aktywacja i karta SIM w rejestratorze, oraz dostęp do Internetu ze statycznym (stałym) adresem IP. Dla pełnego wykorzystania systemu, może być potrzebny również modem, podłączony do komputera.

Jaki modem zewnętrzny jest potrzebny i dlaczego?

Modem Wavecom Fastrak jest potrzebny jeżeli chcemy wykorzystywać możliwość konfigurowania rejestratorów wprost z aplikacji.

Czy można konfigurować rejestratory inaczej?

Oczywiście tak, można je konfigurować poprzez wykorzystanie telefonu i wiadomości SMS. Do tego celu często są wykorzystywane narzędzia dostarczane z telefonami (oprogramowanie dostarczane przez producentów telefonów, np. NOKIA, Motorola etc.)

Jaka karta SIM może pracować z systemem Active Guard?

Z systemem mogą pracować karty wszystkich operatorów, udostępniających transmisję GPRS

Co to jest GPRS?

GPRS (General Packet Radio Services) – Pakietowa Transmisja Danych – jest  techniką przesyłania danych opracowaną na potrzeby sieci GSM. Usługa umożliwia szybki i tani dostęp do sieci Internet bez względu na to, gdzie się znajdujesz. Transmisja danych przy wykorzystaniu technologii przesyłu danych GPRS pozwala uzależnić opłatę za połączenie od liczby przesłanych lub
odebranych danych, a nie jak dotychczas – od czasu trwania sesji. Tak więc, można być połączonym z siecią Internet przez wiele godzin, płacąc tylko za wymienione dane!

Co to jest statyczny adres IP? Do czego jest mi to potrzebne?

Adres IP (Internet Protocol address) to unikatowy numer przyporządkowany urządzeniom sieci komputerowych, funkcjonujących w oparciu o protokół IP. Adresy IP są wykorzystywane w Internecie oraz sieciach lokalnych. Statyczny adres IP jest adresem stałym, niezmiennym.

Jak przesyłane są dane z rejestratora?

Dane z rejestratorów przesyłane są poprzez wykorzystanie transmisji GPRS. Jedynie sygnały o najwyższym priorytecie, w przypadku braku łączności GPRS, przesyłane są za pomocą wiadomości SMS.

Co jest w paczce z rejestratorem?

W opakowaniu znajduje się rejestrator, ładowarka oraz dwa punkty RFiD (TAG 30mm).

Czy z rejestratorem dostanę oprogramowanie?

Tak, zgodnie z życzeniem – dołączamy oprogramowanie zarządzające rejestratorami.
Oprogramowanie jest na płytce CD, przeznaczone do samodzielnej instalacji.

Czy istnieje tylko jedna aplikacja?

Istnieją obecnie dwie aplikacje na rynku Polskim: produkcji firmy ADINFO Active Guard oraz firmy NEXT! Kronos Guard LT. Klienci mogą wybrać, którą aplikację wykorzystają.

Jakie są różnice pomiędzy aplikacją ADINFO a NEXT?

Proszę zapoznać się z informacjami zawartymi w instrukcjach do aplikacji, a także skorzystać z informacji na stronach producentów aplikacji. Różnice dotyczą funkcjonalności systemu, jedna z aplikacji ma bogatszy zestaw funkcji.

Na ilu komputerach mogę zainstalować aplikację?

Podstawowa wersja – Desktop – jest wersja jednostanowiskową, co oznacza, że można ja zainstalować na jednym komputerze.

Moja firma ma kilka oddziałów w Polsce. Czy mogę monitorować pracowników z jednego miejsca (np. z centrali), czy muszę mieć tyle instalacji, ile mamy oddziałów?

Można monitorować wszystko z jednego miejsca, a można też monitorować sygnały lokalnie.

Mam plany wykorzystania ponad 230 sztuk rejestratorów, mamy wiele obiektów pod ochroną. Czy wystarczy jeden operator systemu – jedno stanowisko pracy?

Podstawowa aplikacja – jednostanowiskowa, może odbierać sygnały ze znacznie większej ilości czytników. W przypadku, gdy ilość sygnałów będzie większa od możliwości obsługi jednego operatora, polecamy aplikacje w wersjach wielostanowiskowych.

Ile kosztują wersje wielostanowiskowe aplikacji?

Informacje o kosztach takich wersji dostępne są u ich producentów, czyli w firmie ADINFO oraz NEXT. Systemy wielostanowiskowe stosuje się zwykle przy obsłudze kilkuset obiektów pod ochroną, z dużą ilością sygnałów.

Jaki modem jest wykorzystywany w rejestratorze Active Guard?

Wykorzystujemy obecnie modem Wavecom Q24PLUS v6.57c TCP/IP 4-BAND.

Ile kosztuje modem Wavecom Q24Plus? W cenniku nie ma jego ceny?

Cena zmienia się w miarę zmian kursu USD, ale kosztuje obecnie około 250 zł netto.

Czy mogę zainstalować system Active Guard – aplikację, na swoim laptopie i jeździł po Polsce, a mieć dostęp do danych?

Oczywiście tak. Potrzebny będzie jedynie mobilny dostęp do Internetu. Laptop będzie wtedy przenośną stacją monitoringu

Rozumiem, że aplikacja (ta standardowa, jednostanowiskowa), dostarczana jest przez Was do instalacji przez klienta, czyli samemu można ją skonfigurować. Ale gdybym miał problemy, czy moja firma może liczyć na Wasz? pomoc?

Oczywiście tak. Możemy pomóc zdalnie (poprzez wykorzystanie oprogramowania VNC), może też do Państwa przyjechać nasz informatyk.

Ile kosztuje taki przyjazd informatyka do nas, dla przeszkolenia naszego operatora i dla zainstalowania, ewentualnie pierwszego skonfigurowania systemu?

Koszt nie jest wysoki, traktujemy pierwszą instalację promocyjnie. W każdym przypadku koszt jest indywidualnie kalkulowany, w zależności od miejsca – lokalizacji Państwa firmy.

Czy możemy kogoś przysłać na szkolenie do Was? Ile powinno trwać szkolenie?

Oczywiście tak. Zapraszamy. Szkolenie operatora nie powinno trwać dłużej niż godzinę – dwie.